Zgłosić rachunek bankowy do urzędu skarbowego można na wiele sposobów. Inaczej zgłasza się konto bankowe do urzędu jako osoba fizyczna a inaczej jako firma.
Zwrot podatku dochodowego dla osoby fizycznej – jak zgłosić konto do urzędu skarbowego?
Jesteś osobą fizyczną, nie prowadzisz działalności gospodarczej, wypełniłeś swój PIT. Możesz w ogóle nie zgłaszać swojego konta bankowego do urzędu skarbowego. Dostaniesz od nich powiadomienie o takiej konieczności, a a urzędnicy na miejscu po kierując się dokładnie jak to zrobić.
Możesz też od razu zgłosić sam swoje konto bankowe do zwrotu podatku. W tym celu wypełniasz formularz ZAP-3 w urzędzie. Zwrot podatku przyjdzie przelewem na zgłoszone przez ciebie konto.
TUTAJ Możesz pobrać druk ZAP-3
Zmieniłeś adres zamieszkania – czy trzeba zaktualizować numer konta bankowego w urzędzie?
Tutaj niestety biurokracja może cię zaskoczyć. Jeśli nadal podlegasz temu samemu urzędowi skarbowemu po przeprowadzce, to urząd sam zaktualizuje dane o twoim koncie I adresie na podstawie złożonej deklaracji podatkowej pit 37 lub pit 36. Dzięki temu nie musisz składać żadnych innych formularzy.
Gorzej jeśli wyprowadzili się daleko od swojego poprzedniego urzędu skarbowego. Wtedy musisz wypełnić formularz zap-3 które opisywaliśmy w poprzednim akapicie. Jeśli tego nie zrobisz dostaniesz prawdopodobnie przekaz pocztowy ze zwrotem.
Przedsiębiorca – jak zgłosić konto bankowe do urzędu skarbowego?
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, to musisz zaktualizować swoje dane w urzędzie miasta bądź gminy, która prowadzi centralna ewidencję działalności gospodarczej CEIDG-1. Możesz to zrobić zarówno w urzędzie gdzie rejestrować firmę ale także w dowolnym urzędzie na terenie polski.
Otrzymasz specjalny druk aktualizujący dane w bazie CEIDG-1.